UnitedTears

19 november, spöken och skyddsänglar

Publicerad 2008-11-19 20:48:22 i Allmänt,

Igår sa jag att jag skulle fortsätta på mitt inlägg genom att prata lite om typ, andar och spöken, för visst tror jag på sånt.
Annat skulle inte gå hemma hos oss där det verkligen spökar. Jag menar, enkronor som dyker upp här och var på konstiga ställen, lådor som först inte öppnar sig men sen en halvminut senare gör det då nån annan försöker öppna. Mobiler som går i gång, radior som startar när de har varit avstängda, tekniska saker som slutar fungera. Jag vet inte hur mycket krångel bror min haft med spel, tv-apparater, datorer osv. Två tv-apparater har han fått byta ut. Sen är det känslan av att någon kollar på en, att någon rör vid en. Det där med att någon rört vid mig, det har bara hänt en gång och då drog det i tröjan på mig. Jag vet inte vem det är som spökar hos oss, för tydligen har det inte gjort det tidigare här, och inte heller i vårt gamla hus. Så spöken och andar, det tror jag på.
   Jag tror även på att de döda vakar över oss, som jag skrev i förra inlägget. Det är de som är våra skyddsänglar och de som utför mirakel. Jag har min förra låtsasmorfar Affe som vakar över mig. Jag bär hans förlovningsring som han hade när han var förlovad med mormor, innan han dog. Han dog när jag var fyra år, och jag har fått höra vid ett flertal gånger hur mycket han älskade mig osv. Om jag pratar om honom nu kan jag börja gråta. Jag minns honom knappt. Antagligen måste det ha funnits väldigt starka känslor mellan oss, plus att jag tror att han håller ett öga på mig. Jag har burit ringen snart ett år, men utan den nu känns det jättetomt och jag klarar inte av att gå långt utan den. Den har blivit som min skyddsamulett.
    Anledningen till att jag tror på änglar kan bero på att jag är uppvuxen med en mamma som tror starkt på änglar. Visserligen har hon inte pratat så jättemycket om det, så jag har ändå skaffat mig en egen uppfattning om min egen tro på änglar. Det ligger ändå mycket grund i henne. Att jag inte tror på Gud heller kan på bero på att jag däremot inte är uppvuxen med en sån tro. Mycket av tron man har ligger i uppväxten. Visst, jag hade lätt kunnat vara utan tro trots min uppväxt, men ja. Man blir påverkad på något sätt och övertygad på ett annat sätt om man blivit intalad nånting sen man var barnsben. Okej, nu är det nog dags att sluta med detta ämne för ett tag. Det känns som det bara blir fel mot slutet och upprepningar så....

Till nästa gång,
Bye!
Alla har sin egen skyddsängel

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2008-11-24 17:39:00

Alltså seriöst jag blir typ lite smått rädd där jag ligger i min säng och läser

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela