UnitedTears

27 juli, "quote"

Publicerad 2009-07-27 16:04:32 i Allmänt,

Idag kommer Lars och Anita på besök, tillsammans med morfar. Det kommer bli jättetrevligt, och jag och mamma har stått och gjort i ordningen maten. Kallskuret!
  Annars har jag suttit och läst lite, och kom idag till en utav de roligaste delarna i hela boken:

"The door behind opened a little wider and Mrs Weasley backed into the room carrying a pile of freshly laundered robes.
     'Ginny said the booklists had come at last,' she said, glancing around at all the envelopes as she made her way over to the bed and started sorting the robes into two piles. 'If you give them to me I'll them them over to Diagon Alley this afternoon and get your books while you're packing. Ron,  I'll have to get you more pyjamas, these are at least six inches too short, I can't believe how fast you're growing ... what colour would you like?'
    'Get him a red and gold to match his badge,' said George, smirking.
    'Match his what?' said Mrs Weasley absently, rolling up a pair of maroon socks and placing them on Ron's pile.
    'His
badge,' said Fred, with the air of getting the worst over quickly. 'His lovely new prefect's badge.'
        Fred's words took a moment to penetrate Mrs Weasley's preoccupation with pyjamas.
    'His ... but ... Ron, you're not ...?'
    Ron held up his badge.
    Mrs Weasley let out a shriek just like Hermione's.
    'I don't believe it! I don't believe it! Oh, Ron, how wonderful! A prefect! That's everyone in the family!'
→'What are Fred and I, next-door neighbours?' said George indignantly, as his mother pushed him aside and flung her arms around her youngest son." ←
- Harry Potter and the Order of Phoenix page 148-149

Jag älskar verkligen hur George säger sitt där på slutet, jag skrattar alltid så när jag kommer dit! Harry Potter böckerna har verkligen en hel del humor emellan åt. De mesta utav det står Fred och George Weasley för, och det är väl därför jag tycker så mycket om dem!
  Något jag tänkte mycket på när jag läst Harry Potter böckerna igen på engelska är, hur mycket de använder ordet indignantly som betyder, enligt ordböckerna, upprört, uppbragt, harmset. Det känns inte som den roligaste känslan att känna, men det är den som kommer mest. Alltid upprörda och harmsna. Hur kul kan det vara tro? Och vilket lack av variation det där, hehe.
För att tabbar i filmerna, kolla här.

Nu tror jag att Lars och Anita kommer när som helst, så det är väl dags att runda av här och dra sig inåt. Ja, just det, inåt. Nätverket funkar äntligen så jag kan använda Internet på min dator igen, och det är så underbat skönt! Wiie!
Justja, inåt var det ja!
Bye!


Rupert Grint (as Ron Weasley)

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-07-28 22:19:48

Hahahah åååh Rupert Ron, han är så sjukt söt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela