UnitedTears

22 mars, R.I.P

Publicerad 2009-03-22 13:43:57 i Allmänt,

Nu var det ett tag sen igen som skrev. Den här veckan har det varit rätt mycket nämligen. Natten till tisdag somnade Gammelfarmor nämligen in. Äntligen, skulle jag vilja säga. Det låter hemskt, men det är skönt för henne, för sista tiden kan inte ha varit rolig för henne. Hon hade ont i magen och kunde inte riktigt kommunicera. Jag och mamma satt hos henne först i några timmar på dagen i måndags, sen åkte vi dit på kvällen också. Så, som sagt, det har varit rätt mycket bara angående det. Jag tror dock inte att jag kommer fatta att det hänt förrän det är dags för begravningen.
   Jag måste ändå säga att jag har tagit det bra. Jag har personligen inte tyckt det varit särskilt jobbigt, men det tror jag beror på att jag satt så mycket hos henne. Jag såg hur hon hade det, och satt mest och väntade på att det skulle hända. På så sätt bearbetade jag det hela innan det ens hänt. Jag hoppas att jag inte låter känslokall nu bara, för så är inte fallet. Men om vi ska övergå till något roligare nu så kan jag ju berätta att jag har haft praktik på tidningen en vecka nu och det var riktigt kul. Alla var så trevliga och snälla. Jag kände mig verkligen välkommen och väl omhändertagen. Dessutom var det många som frågade lite om Gammelfarmor. Hon har ju betytt väldigt mycket för tidningen genom alla år.
  I alla fall, jag fick följa med några reportrar ut och även webbtv. Sen fick jag hjälpa till att bokföra, och godkänna fakturor (självklart med han som hade hand om det bredvid). Det är lite grann av det jag gjort. Det har varit en bra vecka i alla fall.

Ett måste att prata om är ju så klart Disney! Han är en liten buse, men så söt och go. Vi är alla helt kära i honom, för han är så mysig. Idag var jag och mamma ute och gick med hundarna, och så klart ska ju lilla Disney med då också! Han trippar stolt bredvid och är jätteglad. Han vill vara precis som pappa sin, och gör precis som han gör. Han orkar dock inte gå lika långt som de stora så efter en bit fick jag bära honom, och då var han nöjd. Han såg lite ut som en kung där han satt i min famn. Sikken lyx att bli buren på sin morgonpromenad! Sen fick han gå lite själv igen, men när vi närmade oss hem blev han jättetrött igen så då fick han komma upp i famnen igen.
   Igår fick han hälsa på ute hos mig igen. Han gick runt och nosa lite, men han sakna sina kompisar så han ville inte vara här ute så länge, men jag fick lite bilder i alla fall. Inte de bästa, men något.
   Sen måste jag skryta lite med att han kan allt en del trix! Han kan sitt, ligg, hopp, dansa och även snart stanna. Han är jätteduktig! Och lättlärd. Det där talesättet "man kan inte lära en gammal hund att sitta" stämmer nog till viss del, eftersom små är mycket mer lättlärda!
 
Så, med någon bild från igår avslutar jag dagens inlägg.
Bye!







Visst är han lik pappa Pricken! Värsta kopian

Kommentarer

Postat av: Marie Sandberg

Publicerad 2009-03-22 15:39:14

Han ser verkligen jättefin ut Disney!

Ge honom en stor puss från Gammelmatte!

Kram Marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela