UnitedTears

Tankar kring nyår

Publicerad 2010-12-31 17:52:16 i Tankar,

Jag sitter vid pappas dator i stora huset med jordens huvudvärk. Den dränkta, svala handduken ligger på min panna och på nedervåningen tjuter Chaplin. Antagligen har han skadat sig, eller blivit skrämd. Det är inte omöjligt att det är Pricken som skrämde honom. När han blir trött kan han bli lite otäck.

Jag sitter här och tänkte se på Vampire Diaires, men insåg att jag tydligen redan har sett alla avsnitt som har kommit ut. Istället fick jag byta till One Tree Hill. Jag försöker desperat att hitta något sätt att få ögonen att slappna av och bli av med huvudvärken.

När jag sitter här tänker jag lite på det nya året, och året som har varit. Vad har hänt? Har det varit ett bra år? Eller har det varit dåligt? Jag tänker också på alla böcker jag har läst, och kommer att läsa. Jag tänker också på mina nyårslöften. Att jag ska svära mindre, och ha en bra januarimånad utan onödigt ätande, utan "godis" och onyttigt. Jag tänker också på morfar, borta i Filippinerna, och på hur fort detta år har gått. Jag trodde att året skulle bli bra, det kunde ju inte möjligen bli sämre än 2009. Början var dock inte helt hundra. Inte fortsättningen heller.

Men ändå. Tänk vad mycket roligt jag har haft! Vilka vänner jag har fått! Alla fantastiska böcker jag har läst och alla nya erfarenheter! Jag simmade på djupt vatten i en sjö! Jag låg med fötterna fastspända på en wakeboard mitt ute på en stor sjö med massa otäckheter under mig. Jag klarade det! Jag har tränat och jag är nöjd med mig själv. Jag blev av med de människor som bara har förstört för mig genom åren, och hittade istället nya som fick mig att må bättre. Jag har jobbat, och jag har fått se fantastiska filmer. Jag har haft nya idéer och ett flertal har jag verkställt.

2009 var ett katastrofalt dåligt år. 2010 hade mycket dåligt, men lika mycket bra. 2011 vet vi inget om, men vi kan då hoppas att det blir ett bra, händelserikt och roligt år med många nya erfarenheter att bjuda på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela