UnitedTears

Haiti - + en tankeställare -

Publicerad 2010-01-26 20:13:19 i Allmänt,

Eftersom jag inte alls var särskilt sugen på att sätta mig och pussla ihop en argumenationsuppsats om varför regnskogen inte ska skövlas, tittade jag istället omkring på Facebook. Där såg jag att en av mina fb-vänner hade länkat till en artikel på Aftonbladet.se. Den fick mig verkligen att fundera. Den handlar om en liten pojke som samlat ihop ca 2 miljoner kronor till Haitis offer. En LITEN pojke, och så finns det massa egoistiska människor som sitter på feta pengar men vägrar att göra något. Själv har jag endast skänkt en liten 50-lapp via ett sms

(Smsa AKUT till 72 900 till Röda Korsets hjälpinsatser i Haiti. För att skänka 100 kr smsa AKUT100 till 72 900)
{Jag vet dock inte om det fortfarande gäller eftersom jag inte kunde hitta det på Röda Korsets hemsida.}

, jag har som sagt bara skänkt 50 kronor, men jag vill skänka mer. Jag har bara inte kommit underfund med hur jag ska gå till väga. Det är så fruktansvärt när något sådant här händer. Det enda jag vill är att hjälpa, men jag vet inte vart jag ska börja. Det känns som att det enda jag kan göra är att skänka pengar. Jag får undersöka saken bättre.

Hoppas alla har en trevlig tisdags kväll!


Bild från Aftonbladet.se
För att gå till artikeln, klicka på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela