UnitedTears

"Nyheter" Pingvinen och rubbad man

Publicerad 2011-06-30 09:44:08 i Allmänt,

Under de senaste dagarna har jag sett rubriker om den stackars pingvinen som hamnade något fel (läs mer på Aftonbladet). Istället för att komma till Antarktis kom han till Nya Zeeland. Jag hoppas verkligen att han hittar hem igen. Och att han, trots att han har blivit omhändertagen av människor, blir accepterad av de andra pingvinerna igen.

En annan sak jag läste idag, som inte var om en söt pingvin, utan något mycket vidrigare var det här. En kvinna som mitt i natten blev väckt av oljud i grannens hundgård. Hon tittar ut och ser att en annan granne förgriper sig på den stackars hunden. Jag blir äcklad! Jag får rysningar och jag mår dåligt. Hur kan man göra något sådant? Djur som inte kan skydda sig. Djur som är en annan art. Det är fel! Människan måste ha ordentliga rubbningar i hjärnan. Usch, fy och blä!

Det är mycket sjukt man får läsa om när man bläddrar runt på Aftonbladet och Expressen. Det finns sannerligen människor till allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela