UnitedTears

Time-thinking

Publicerad 2011-11-30 14:40:33 i Allmänt,

Imorgon är det första december. Julmånaden börjar. Julkalendern har premiär. Lucia, prov, Italien, julen, det nya året, allt närmar sig med stormsteg. Det är skrämmande. Vart har året tagit vägen? Jag vet att jag ofta pratar om hur fort tiden går, men det är något jag ofta tänker på och blir skrämd av. Vad gör jag egentligen om dagarna, veckorna, månaderna? Hur kan tiden bara gå och det känns som att jag inte har uträttat något vettigt? Jag vaknar på morgonen, åker till universitetet eller pluggar, äter lunch, pluggar eller träffar folk, tränar och sover. Hur kan det bara fortgå? Hur kan rutinen bara få tiden att gå?

Jag anser fortfarande att det bara är september. Jag ligger alltså mer än två månader efter. Är inte det skrämmande, så säg. Av någon anledning känns det nu som att det mer än någonsin är dags för mig att fatta beslut om min framtid. Ska jag plugga? Vad ska jag plugga? Ska jag jobba? Ska jag resa? Vad vill jag jobba med? Vad vill jag spendera mitt liv med att göra? Ska jag plugga utomlands? Ska jag åka iväg som au pair? Vad ska jag göra?! Vad ska jag göra?! Vad ska jag göra?! Jag vet inte varför pressen kommer nu helt plötsligt. Kanske för att min studiemotivation knappt existerar.

Som det ser ut just nu kommer jag läsa Engelska II till våren, jobba under sommaren och sysselsätta mig på annat vis nästa höst för att våren 2013 ev plugga Engelska III eller någon annan kurs, och försöka hoppa på en utbildning den hösten.

Jag planerar långt fram, jag vet. Jag måste, jag måste ha en plan. Det är viktigt för mig. Den får gärna ändras, bara det finns en plan. Till att börja med åker jag till Italien om 16 dagar! Det ska bli oerhört att få komma bort ett tag! Jag behöver det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela