UnitedTears

Låt kreativiteten ge energi

Publicerad 2012-12-30 11:21:55 i

Att säga att jag vaknade pigg och alert och på gott humör skulle vara att handskas vårdslöst med sanningen (tack, Gandalf, för detta underbara uttryck). Dundertrött med önskan om att få stanna i sängen hela dagen och med ett tryck över bröstet (förkylning) vaknade jag och drog mig så småningom upp. För att pigga upp mig själv bjöd jag mig själv på detta:
 
En god frukost bestående av äggröra (vad har hänt? Jag tycker ju inte om det...), två skivor av mitt hembakta kolhydratsfriabröd, grönsaker (left-overs från tacos), apelsin, ett glas vatten och en kopp smaskigt kaffe (ja, det är kaffe. Med mjölk. Jag måste fortfarande vara lite försiktig för att undvika magkatarr).
 
Nu när magen är redo och kroppen full av energi är det dags att sätta igång med hemtentan i psykologin. Det är intressant vilken stor nytta det kan göra att vara lite kreativ! Min privata skrivbok har åkt fram igen. Det vackra omslaget, den sköna pennan och något att skriva. Det satte igång kreativiteten som gjorde att jag igår kväll äntligen skrev den där tankekartan till min scrapbooking-bok med många färger och idéer. Detta ledde i sin tur till att jag är sugen på att måla igen. Teckna dessutom. Skissa. Det var ett tag sen. Dessutom - speciellt efter att ha läst Sluta älta och grubbla av Olle Wadström - börjar jag nu få lite idéer till tentan. Det är lika bra att sätta igång medan känslan finns där. Fallerar den får jag väl göra kreativa saker igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela