UnitedTears

Finally Rom uppdatering!

Publicerad 2012-01-12 16:53:37 i Resor,

Jaha, då var det kanske dags? Jag har varit hemma i tre (?) veckor och har fortfarande inte skrivit något om Italien... Jag har haft fullt upp antar jag. Jag har suttit många dagar med en slutuppgift i litteraturen som jag lämnade in idag. Den tog några dagar. Dessutom har jag jobbat en hel vecka, vilket jag inte fick veta förrän på måndagen efter ett fåtal timmars sömn. Den veckan var jag inte pigg helt enkelt! Innan dess var det ju jul, och sen kom nyår. Fullt upp... Men nu så...

- So, what did you do in Italy?
- Noo, just taking photos!


Min vecka i Italien var helt fantastisk! Tre av fem dagar åkte jag och Francesco till Rom där vi gick omkring i timmar och såg oss omkring. Han visade flera stora monument, slott, byggnader, statyer osv. Första dagen gick vi till ett stort torg där de hade julmarknad. Där köpte han den största doughnut jag sett, med nutella på. Den skulle jag äta. Det smakade bättre än jag trodde, men jag tappade 1/3 som duvorna tog, sen orkade jag inte resten. Julmarknaden var helt fantastiskt fin, jag gick som i en annan värld. Det var en sådan stämning!

Jag minns inte mer vad vi gjorde denna dag, men varje kväll åt vi i alla fall hemma hos dom. Hans mamma är riktigt duktig på att laga mat, men de äter två måltider per måltid, och det var ju inte jag van vid och blev därför riktigt riktigt mätt varje gång. Gott var det i alla fall!

Vi besökte även Europas näststörsta shoppingcenter, även ett annat av de största (det tog aldrig slut!!) och vi besökte spelhallen där vi bowlade och spelade olika spel. Det var riktigt trevligt för då var Valeria och hennes pojkvän med och även Alejandro.

Sista dagen besökte vi även hans skola. Tydligen ville hans lärare träffa mig igen, och det fick hon. Innan dess tog Francescos vän hand om mig och jag fick följa med henne och se på de olika aktiviteterna eleverna hade för sig. De hade nämligen en vecka då eleverna höll i "lektionerna". Efter det åkte vi till Rom igen och på väg till metron hem blev vi stoppade av en koreansk tjej som frågade om vägen. Eftersom vi skulle åt samma håll fick hon följa med oss. Vi hade riktigt roligt, tog många bilder osv.

Helt enkelt var det en underbar vecka! Det var helt perfekt att få komma bort ett tag, det behövde jag verkligen! Jag kom hem till en trevlig jul och nyår, så jag kunde inte haft ett bättre avslut på året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela