UnitedTears

Fifty, träning och En fin mamma

Publicerad 2012-11-26 15:01:00 i Allmänt, Böcker,

Oj, nu springer tiden iväg igen! Vad händer? Helgen försvann i ett nafs då jag spenderade mycket av den med att slappa och läsa. Läser just nu andra delen av Fifty Shades. Jag måste säga att andra är mycket bättre än första, och trots idiotlikheterna med Twilight älskar jag dom! Det var länge sen jag satt uppslukad på det sättet, och bara läste och läste. I fredags var jag barnvakt igen och jag ville inte att hans föräldrar skulle komma hem utan hoppades nästan på att få sitta där och läsa i en evighet. I lördags tänkte jag fortsätta, men först kom mormor på besök och jag och Maja gick ut och sprang. Därefter åkte jag och mamma till IKEA och på vägen dit kom jag på att Michaela kanske ville ha sällskap. Yay! Det ville hon! På kvällen där joinade hon alltså mig hos mina föräldrar, vi åt rester och såg på Så Mycket Bättre. Hur mysigt som helst. Hej familjen, vi har fått en till medlem.
 
När jag sprang i lördags kan jag nog ha gått för hårt ut. 20 min utomhus... Skit! Hälsenan kändes lite ansträngd, och det har varit lite ömt. Inte i slemsäcken utan allmänt runt om. Imorgon åker skorna på igen, men bara en kort stund. Fy vad jag hatar min otålighet ibland. 20 minuter?! Utomhus?! Hur i helskotta tänkte jag?? Antagligen inte alls.
 
Igår gjorde mamma min dag förresten. Vi var på stan (jag gick som en zombie) och gick in på Akademibokhandeln. Både hon och jag är kära i Peter Jöback och hans bok var det första som mötte oss. Båda vill jättegärna ha boken, och mamma köpte den. Till MIG! Gissa om jag svävade som på moln?! Har jag jordens bästa mamma eller vad?
 
 
En annan kul sak som hände idag var när jag och Therese var på Tabatapass idag. Instruktören kom fram till mig då och berättade att hon hade läst min krönika i tidningen och berömde mig hur duktig jag var. Då blev jag också himla glad! Stunder som dessa värmer en inifrån och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela