UnitedTears

Kompensation

Publicerad 2012-11-28 20:57:31 i Allmänt,

Igår hade jag en sådan perfekt dag! Jag råkade sova lite för länge, 9.40, och då blev det raskt att gå upp. Dock var jag ordentligt utvilad. Åt frukost, bytte om och tänkte dra till gymmet. Halvvägs ut genom dörren - för att överdriva - ångrade jag mig. Jag ville inte träna. Jag ville pyssla. Göra julkort. Scrap-booking. Klippa och klistra. Det blev att jag bytte om igen, till vanliga kläder och satte mig vid mitt skrivbord. För att lägga på till julstämningen startade jag Nu är det jul igen. När den var slut blev det Nu är det jul igen 2. Så här satt jag, vid mitt skrivbord och njöt av julstämningen och ron av att pyssla.
 
 
Det var precis vad jag behövde! När jag sedan kollade på klockan och trodde att hela dagen hade gått visade det sig att den bara var två. Vilken lycka! Jag hade fått njuta lääänge, men hade ändå dag kvar. Då bestämde jag mig för att ändå åka iväg till gymmet. Det blev ett härligt tungt styrkepass vilket har gjort att det var svårt att röra sig efteråt. Speciellt idag efter en stunds stillasittande. Det var en nöjd tjej som åkte därifrån. De flesta julkorten är klara nu i alla fall. Nu ser jag fram emot mer julpyssel, julpynt, slå in paket, se på Peter Jöbacks julkonsert, julmusik, julbak. Jul helt enkelt!

Efter gymmet igår kom jag hem och såg klart filmen och startade sedan Nu är det jul igen 3. Den hann jag inte se klart innan en kompis ringde. Det blev att jag åkte till honom eftersom jag inte hade träffat honom på över tre veckor! Vi gick från att ses några gånger i veckan till inte alls. Skam och skandal. Därför tog jag med mig en påse bullar och filmen och åkte dit. Hans katt verkade också  glad att se mig. Min näsa mindre så. Igår var en bra dag helt enkelt.
 
 
Idag har inte varit mycket sämre egentligen. Det har SNÖAT hela dagen! Lycka! Jag kom upp i hyfsad tid, åt frukost, hjälpte mamma med hundarna, hämtade ut julklappar. Vid lunch fick jag besök av Emma som behövde hjälp med matten. Hur mycket hjälp jag var vet jag egentligen inte. Matte C har jag inte hållit på med på två år, men lite mindes jag. Det var härligt! Dags för mig att plocka fram matteböckerna igen tror jag. Tro det eller ej, jag saknar det. När hon åkte åkte jag. Universitetet och hälsans psykologi väntade. För första gången höll jag inte på att somna utan var väldans pigg och alert. Kom till mamma och fick mat, hamnade sedan i ett samtal med min fina Klarin som jag saknar och inte har träffat på lääänge nu. Hur i helskotta kan biljetterna var så dyra dit?! Jag skulle dit i helgen, men jag har ju inte råd med dom priserna. Det är tur att det finns telefoner. Jag förbannar dom ibland, men de har sina fördelar. Nu ska jag sätta mig och läsa en del innan det blir läggdags. Det har blivit lite sent insomnat de senaste nätterna så det är dags för en förändring. Nu har jag nog kompenserat för mina dagar borta härifrån, och det med råge. JeppJepp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela