UnitedTears

Listan #7 Mina favoritfilmer - just nu

Publicerad 2013-04-29 19:52:06 i


Då var det dags för en ny punkt på listan då. Mina favoritfilmer - just nu. Lurigt, lurigt... Som vanligt dyker Sagan om de Två Tornen upp, Blood Diamond, Titanic men nytillskottet är The Power of One. En fantastiskt bra film om en vit kille i Sydafrika under apartheid (om jag inte minns fel) som gör allt han kan för att de svarta och deras rättigheter. Det låter som en klyschig film, men den har en fantastisk känsla. Som ung får han växa upp med en tysk man som lär honom massor om växter och livet. När tysken sedan hamnar i fängelse får pojken följa med och där lär han sig boxas. Förutom boxningen får han en fin utbildning och han är mångspråkig vilket gör att han får tolka i fängelset. Så många faktorer som ger honom makt och som han utnyttjar på helt rätt sätt. Jag älskar den verkligen!
 
Alltså, The Power of One!
 

 
  • En rolig kväll
  • Det här stör mig
  • Ett pinsamt minne
  • I min väska
  • Det här saknar jag
  • Detta ångrar jag
  • Mina ambitioner
  • De här har jag gjort för att göra en kille svartsjuk
  • En sak jag ska göra innan jag blir 30
  • Mina drömmar
  • Det här är jag beroende utav
  • Någon jag vill byta liv med för en dag, & varför
  • Det här får mig att gråta
  • Mina favorit låtar
  • 2 nya sanningar om mig
  • Snyggaste kändiskillen
  • Mina favoritfilmer – just nu
  • Tv-serier du är beroende av – just nu
  • Högsta önskan just nu
  • 2 låtar du aldrig tyckt om
  • Bild på dina kläder nu
  • Min telefon
  • Mina favorit bloggar
  • Vilket språk skulle du helst kunna
  • 3 bra saker som har hänt de senaste dagarna  
  • 3 dåliga saker som har hänt de senaste dagarna
  • Någon jag ser upp till 
  • Något som attraherar mig
  • Jag rekommenderar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela