UnitedTears

Hemma och tuttfixering

Publicerad 2013-08-24 17:35:00 i Allmänt, Resor,

Då var jag äntligen hemma, för mig själv, ute på altanen med en kopp kaffe, bra musik och datorn bredvid mig. Tar det lugnt och fixar naglarna. Hittade en massa fina nagellack i Paris och kom hem med tre stycken färgade och ett genomskinligt. Tro det eller ej, men tjejen i mig tittade fram under resan och var helt besatt av nagellack! Tur att det finns en spärr inom en för annars hade jag kommit hem med mängder av olika färger... Min kollega har verkligen inspirerat mig till att måla och sköta om naglarna. Det går ju i perioder för mig hur jag målar dem, och nu är jag i en sådan igen.
 
Åh, jag njuter av lugnet nu. Vilken vecka vi har haft! Hur bra som helst. Många turistfällor har vi åkt på, shoppat lite kulturat oss. Ätit och gått... i mängder... jag hade ett oerhört vackert skavsår/blåsa på en tå som störde lite. Inte helt roligt! Trots detta gick och gick och gick vi. Tacka vet jag tågen vi tog! Annars hade vi nog aldrig kommit hem så trötta som vi var i benen på kvällarna.
 
 
 
Jag gillade Paris och Frankrike på väldigt många sätt och vis! Jag ska definitivt dit igen, se mer kulturgrejer, vackra byggnader osv. Människorna är oerhört trevliga, hjälpsamma och artiga. Trots storstad ber de om ursäkt om de slår till en, stöter mot en eller vill komma förbi. Skillnad mot Sveriges storstäder.
 
En sak reagerade jag dock på. Främst i området där vi bodde (som främst var bebott av indier tror jag) och det var hur de aldrig verkar ha sett tuttar för! Vad som i Sverige är en helt okej klänning och en helt okej topp fick fransmännen att vända sig om och titta. Seriöst! Nog för att det var något urringat, men inte så fasligt. Att ha en klänning med urringning och snittad kjol var tydligen också ovanligt där. Helt okej här hemma, helt okej inne i Paris, men inte vid le Bourget där vi bodde. Första kvällen var så illa att vi genast bytte om innan vi gick och åt. Trots det fick vi visslingar och tutningar efter oss. Jag och min knappt 14-åriga syster. Ajaj... Nej, fransmännen måste lära sig att hantera att det finns kvinnor med former.
 
I övrigt var allt toppen! Modet passade dessutom mig helt i smaken! Jag hittade mycket kläder som jag hade kunnat tänka mig att använda själv. Mysigt, färger, mönster, bekvämt. Snyggt!!
 
Nu ska jag fixa naglarna och dricka mitt kaffe innan tröttheten slår till helt. Sov hos föräldrarna inatt och det gick sådär, samt att jag tränade förut... Snart dags att vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela