UnitedTears

Personlig vinst

Publicerad 2013-11-28 07:40:29 i Allmänt,

Idag, på morgonkvisten, vann jag lite. Jag vaknade och allt var frid och fröjd. Kläderna var på, frukosten på gång och väskan packad. "Poff" och strömmen var borta. Inte överallt dock. Ett eluttag i köket fungerade fortfarande, samt köks- och badrumslampan. Utanför blåser det vilt i träden. Det är mörkt. Förutom! Strålkastarna till förråden som tänds via rörelsedetektor. De har nu lyst hela morgonen.

Elektrikern kontaktas. Han ber mig ge mig ut i det mörka, otäcka, skräckinjagade utomhus. För att ta mig till morfara hus, hämta nyckel och sen gå UNDER hans hus! "Hah! Inte en chans va!?"

Obehaget i maget var starkt. Mörkrädslan tillbaka. Men oj, vad jag kände mig feschlig! Ska han behöva åka ut hit bara för att jag inte kan kolla en säkring? Nej!

Med mobilen i ena handen och den stora ficklampan i den andra gav jag mig ut. Förvånansvärt lugn tog jag mig till huset och sedan ner. Inget ont hände mig. Jag tog mig både dit och tillbaka till mitt hus 15 m bort.

En liten bedrift egentligen - men en stor vinst för mig!

Tyvärr var det inte bara en säkring som hade gått så elektrikern fick komma ut ändå. Nu grejar han lite och ska lära mig lite småtricks om det skulle hända igen och jag skulle behöva vara modig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela