UnitedTears

Ingen idé att skjuta upp, lika bra att ha det gjort

Publicerad 2013-09-16 21:32:00 i Allmänt,

Det är skönt att ta tag i saker och få det gjort. Disken idag var en sådan sak. Högen växte lite för snabbt av skålar och matlådor. Det är inte ett jättestort och rymligt kök jag har. Snarare mycket begränsat. Med matlagning som ett intresse och ordning och reda som ett krav kändes det skönt att få det rent.

Att revidera en uppgift från förra terminen var en annan sak som låg och väntade. Detta påbörjades.

Det som även skulle behöva tas tag i är städning av stugan. När hösten kommer och löven faller, det blir mörkare, kallare och regnigare, då blir det också smutsigare inomhus. Detta orkade jag dock inte göra idag. Tröttheten är mig övermäktig. Jag ansåg det bättre att stilla mitt socker-craving och bli lite illamående (socker, grädde, kakao ... döden). Kanske att jag då sover sött inatt? Det vore bra skönt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela