UnitedTears

Mina sista 3 dagar i Sydafrika

Publicerad 2014-08-29 20:00:18 i Allmänt, Sydafrika 2014,

Sista helgen i Sydafrika kommer äntligen här!
 
Lördagen spenderades på olika vinodlingar eftersom vi var på wine tour och vinprovningar.
 
Här har vin gjorts. Eftersom det var vinter var de redan fulla dock. hehe
 
 
 
 
 
Champagne in the making.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"A donkey with horns??"
 
Söndagen spenderade jag, Emilie, Stuart och Giulia med att första vandra uppför Table Mountain:
 
Table Mountain sett från där vi bodde.
 
 
 
 
Det här var leden vi tog; Platteklip Gorge.
 
 
 
 
 
Än så länge är det klart och vackert att titta ut. Men allteftersom vi kom högre upp blev det disigare och disigare.
 
På vägen mötte vi "grandpa" som vi faktiskt gick om. Trevlig filur!
 
 
Det gick inte att se något annat än konturer som var nära.
 
And so we reached the top!
 
 
 
Vi bestämde oss för att gå ned mot "Company Gardens". En promenad var ju inte nog!
 
 
 
Tjaa, vi hittade inte riktigt utan gick mot vacka Camps Bay istället.
 
Lollipop, lollipop, lol-lol-lollipop.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var fascinerande att se hur molnen på ett ställe var åskmörka, men inte långt bort är det klarblått...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag älskade Camps Bay och dess klippor. Det var helt underbart att få fem minuter för sig själv i tystnad. Jag njöt verkligen. Mindfulness.
 
Sista dagen i Sydafrika spenderades med mina favoriter (minus Matt). Vi åt gott, umgicks, strosade runt, hade quality time på Kristins rum (choklad-kladdkaka, töl och försök till film).
 
Anna and Elsa

Nu har jag visat mina sista bilder. Resan var ljuvlig och jag bär den med mig hela tiden i allt jag gör. Jag har snapchat med Thuva och Matt, har haft en Skype-konversation med Thuva och en med Kristin och i övrigt tänker jag på dem alla ofta! Det var till slut mitt livs resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela