UnitedTears

Tre på tre

Publicerad 2014-08-30 19:48:00 i Allmänt, Böcker,

På senare tid har jag varit extremt dålig på att läsa. Skönlitteratur dvs. Det som var min stora passion har nu hamnat lite i skymundan. Det är inte ofta som jag är pigg nog i huvudet för att orka sätta mig ned med en bok. För att råda bot på detta tänkte jag vara med i en utmaning som Pocketlover har anordnat.
 
Det påminner mig lite om när jag skrev mitt projektarbete sista året på gymnasiet. Då skulle jag läsa böcker som jag normalt sett inte skulle välja, bara för att bredda mitt läsande och perspektiv. Den här gången handlar det dock om att läsa tre på tre. Tre böcker på tre månader med start 1 september och slut 31 oktober. Till detta ska jag läsa böcker som jag är nyfiken på men inte riktigt orkat ta tag i att skaffa hem och läsa. Förutom nya böcker kommer jag även att läsa på ett nytt sätt. Jag lämnar den fina känslan av bokpappret, doften av en ny bok och vackra omslag till att läsa på min surfplatta. Det var billigare och det är väl lika bra att försöka vänja sig så att viss kurslitteraturläsning förhoppningsvis kan ske den vägen.
 
Temat som jag valde (det var valfritt) var: tre böcker från familjen Fletcher. Giovanna har skrivit två, Tom (tillsammans med Dougie Poynter) har skrivt två. Jag valde:
 
You're the One that I Want (2014) - Giovanna Fletcher
Billy and Me (2013) - Giovanna Fletcher
The Dinosaur that Pooped Christmas (2012) - Tom Fletcher & Dougie Poynter
 
Förutom att det är av samma familj blir det tre år i följd som de är utgivna. Detta kommer att bli kul!
 
 
    
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela