UnitedTears

One thing at a time

Publicerad 2014-12-27 10:05:04 i Allmänt,

Nu när jag är hemma i hemstaden, med familjen, har skrivandet lagts lite åt sidan. Det har funnits annat att ägna tiden åt. Jag kommer att stanna här i ett par veckor till och har därför gott om tid på mig att ta det lugnt och återhämta mig.
 
Den senaste veckan har bestått av att bara ta det lugnt med familjen och vänner. En del promenader och lite träning. Det har varit riktigt skönt att bara få vara igen. Hemma i Uppsala blir det sällan så. På mina oproduktiva dagar har jag oftast suttit framför datorn och försökt att plugga - och misslyckats, och därigenom förspillt en dag. Nu har jag gjort nästan ingenting utan att dagen har känts förstörd. I alla fall minns jag det som att jag har gjort ingenting, men kanske har jag fel. Eller så är det bara relativt.
 
När det gäller studierna känner jag mig äntligen relativt lugn. Det går alldeles för långsamt fram men nu har jag åtminstone en plan som känns realistisk. Visserligen ingår hemtentan enbart halvt i den. Än har jag inte bestämt mig för hur många poäng jag ska satsa på. Jag tänker att fokus får ligga på det andra först, och därefter tar jag hemtentan. En sak i taget med lite andrum emellan. Den här gången får jag inte stressa upp mig som till förra tentan. Det var inte bra! Varken resultatmässigt (även om jag blev godkänd med ett poäng över gränsen) eller hälsomässigt. En sak i taget... Allt i sinom tid. Något som jag försöker pränta in nu när jag är hemma och har lite lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela