UnitedTears

Är jag helt frisk?

Publicerad 2014-01-22 22:09:00 i Allmänt,

Storhandling stod på schemat. Mycket blev det. Tunga kassar och tom plånbok.
 
Hem kom jag, med all min livsmedel. Packade upp, åt mellanmål och ställde mig för att laga mat, mat, sallad, müsli, tillbehör, lunchlåda, hacka lök att frysa, riva ost att frysa... Det tog sin lilla tid men det var skönt att äntligen ha lite ork och inspiration till maten. Det gör stor nytta att sätta sig ner och planera vad som ska inhandlas. Idag blev det mammas favoritsås till pasta. Det var hennes julklapp, men jag snodde mig en låda också. Sedan gjorde jag även stroganoff på sojakorv och i helgen ska jag laga mig ärtsoppa! Det har jag velat göra länge. Ärtsoppa... Spenatrisotto står också på planeringen, hummus och tacopaj på quornfärs. Hungern som har varit frånvarande hela eftermiddagen börjar nästan dyka upp. Hunger eller sug?
 
Sug? Jisses, det har jag haft. Godis har åkt ner i mängder. Det är minsann inte likt mig! När det är gott och njutbart är det dock helt klart värt det!
 
Imorgon är det dansdags igen! Först jobbet då jag blir självständig på annons och sedan går jag till föräldrarna en stund innan dansen börjar. Tanken är att jag ska göra första grundprovet i matten som jag läser. Borde jag ta tempen om jag säger att jag verkligen ser fram emot det?? Hade det inte varit så pass sent nu, huvudet som molar och tröttheten som tränger sig på hade jag gjort det på en gång. Pappa hjälpte mig nämligen att få mer internet idag. Det tog slut häromdagen när jag skulle ladda hem föreläsningarna... Attans... 150:- och jag har två GB till denna månaden.
 
Nej, läggdags! Sängen kallar, säkerligen kall. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela