UnitedTears

Skratt är den bästa meducinen

Publicerad 2014-11-29 22:16:35 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Idag har humöret verkligen fått vara på topp. Pluggandet gick jättebra med mycket flyt och jag stod praktiskt taget och dansade samtidigt. Kanske är det det som var den hemliga ingrediensen till en lyckad kompott? Att dansa medan en läser?
 
Det här med att bo i korridor är inte alls dumt faktiskt! Speciellt inte när en har flera härliga grannar. Förutom att jag fick vara på gott humör i min självhet på rummet, utan jag fick sedan även skratta gott med Chris medan vi lagade köttbullar (till honom) och mos (han var mycket nöjd - och då är jag nöjd!) för att sedan hamna på en långpromenad med en annan granne. Tänk en promenad på över en timme där det får skrattas nästan hela turen. Flera timmar av mycket skratt. Det lyfter en oerhört mycket! Det är gott åt själen, avslappnande och uppmuntrande. Trots att jag var skeptisk till det först är jag oerhört tacksam att jag har fått möjligheten att bo som jag gör. Det gör livet som ensamvarg i en ny stad mycket lättare!
 
Det var nog allt jag hade att säga för idag. Det närmar sig läggdags för att orka med både studier och jobb imorgon. Dessutom är det första advent!!! Det innebär också att på måndag är det december och då får jag börja se på julkalendern! Åh, vad jag älskar denna tiden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela