UnitedTears

Lugnet blev funnet i köket

Publicerad 2015-04-25 20:47:41 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Efter en mycket bra natt där jag fick sova mycket gott och drömma härligt, vaknade jag upp med en behaglig glädje i kroppen. Att ligga kvar och dra sig var inga problem. Sängen var så skön att jag egentligen inte ville lämna den. Plötsligt slog det mig att det kunde vara en bra dag att uträtta ärenden på. Till exempel fixa cykeln och liknande. Därmed var jag snabbare ur sängen och drog mig snart iväg. Det visade sig dock snart att cykeln behövde mer än nya stänkskärmar och handtag. Mer än vad jag klarar av att fixa på egen hand. Det var alltså bara lämna in den och få den riktigt uppfräschad, åter på tisdag.

Utan cykel var det bara att använda fötterna för att ta sig hem. Det var behagligt väder och skönt. Promenaden gick därför fort. Inte nog med att jag kunde uträtta ärenden på stan fick jag mycket gjort i köket. Jag stod där i säkert 3 timmar och lagade olika rätter. Att känna den inspirationen igen är något otroligt befriande. Att bo i korridor och dela kök sätter inte riktigt de rätta förutsättningarna för speciell matlagning, vilket gör att det inte inträffar särskilt ofta längre. Idag hände det i alla fall. Det var som ett ASC. Jag blev så inne i matlagningen att jag glömde äta hunger och att äta lunch, glömde törst, huvudvärk och även att jag var kissnödig. Ett tillstånd, ett flow, som är underbart, avkopplande och lugnande.


En lyxdag på många sätt. En varm dusch, fotbad och varm choklad var pricken över i:et. För att avrunda kvällen ska jag se på Dawson's Creek och krypa i säng tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela