UnitedTears

Detta hör väl inte direkt till vanligheterna

Publicerad 2015-12-21 04:07:25 i Allmänt,

Ron i kroppen har inte funnits de senaste veckorna. Majoriteten av måltiderna äter jag på fem minuter. När jag lägger mig har jag inte ron att lägga undan telefonen eller stänga av tankarna vilket resulterar i sömnlöshet. Det är ju vanligt numera. Ovanligt däremot är det att jag faktiskt går upp och gör något annat. Klockan två inatt fick jag nog av att vara dödstrött men inte kunna komma till ro nog att somna. Därför klev jag upp, drog ur mina lakan ur sängen, bäddade om och sorterade tvätten. Tja, om en inte skulle passa på att tvätta också? Lika bra! Imorgon kommer jag ju ändå att vara för trött för att gå upp tidigt och då kanske det är fullt i tvättstugan hela dagen. Nog för att många tycks ha rest hem, men det kanske är några kvar som, liksom jag, vill tvätta ordentligt innan en reser härifrån. Okej, så jag gick till tvättstugan, startade fyra maskiner och gick upp för att plugga. Jag menar, om jag ändå kommer att vara dundertrött imorgon och därmed lagom studieproduktiv, kan jag lika gärna utnyttja sömnlösheten till ytterligare mer saker. En del (en av de större) av läsanvisningarna hann jag läsa och sammanfatta. När detta var klart var jag hungrig, igen. Popcorn, jomen visst! Klockan fyra ställer jag mig alltså i köket med grytan och popcorn, går in i sovrummet igen och väntar på att torkningen ska bli klar. Förhoppningsvis kan jag sova gott efter detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela