UnitedTears

I korta drag

Publicerad 2015-12-09 00:11:59 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Det är helt otroligt hur mycket som kan ske på kort tid. Det är så att jag knappt minns allt! Vi tar det kort dag för dag.

Onsdag: skrev tenta och var på engagemangsfest på kvällen.

Torsdag: frukost i Lyckofabriken med Andreas och Billy. Var där redan strax efter 7 på morgonen vilket var supermysigt! På eftermiddagen började sista delkursen med samtalsmetodik vilket var både jätteroligt och lärorikt.

Fredag: samtalsmetodik följt av pluggande inför tentan på lördag. Framåt eftermiddagen dök Anna upp för att spendera helgen hos mig! Vi åkte till Stenhagen för att handla lite, lagade mat och drack vin och pratade hela kvällen. 

Lördag: vi sov lääänge innan vi begav oss mot brunch. En outsourcad brunch eftersom Andreas var borta. Det var verkligen roligt och lite annorlunda. Jag var glad att jag fick ta med Anna och visa hur mina lördagar kan börja. 

Efter brunchen gick vi till stan och blev fattiga. Jag köpte ännu mer nya kläder vilket alltid ger mig ångest. Varför köpa nytt när t ex Myrorna erbjuder en mängd bra kläder i andra hand?? Nåväl, det var sköna kläder åtminstone - och snygga! 

Det bästa med hela turen till stan var dock besöket i Domkyrkan. Sikken underbar kyrka som jag har missat. Den var oerhört vacker och det pirrade i hela kroppen när vi kom in. En kör sjöng och dess underbara stämmor trängde igenom och påverkade varenda fiber i kroppen. Det var rörande, lugnande, värmande. Dit vill jag gå igen och bara sätta mig. Det gav nästan samma effekt som att gå ut i skogen faktiskt. I alla fall just den här gången. Efter en lång tur på stan köpte vi med sallad hem och myste ännu mer. Lite mer vin, lite Gilmore Girl, lite massage och mycket mysstämning.

Söndag: vi sov inte lika länge utan gick upp i tid, fixade i ordning, åt frukost och åkte till Gränby Centrum. Det var första gången jag var där. Ett (för mig) stort köpcentrum med diverse affärer. Vi strosade runt, handlade lite mer och åkte sedan hem för att äta lunch innan Anna behövde åka *snyft*. Det var ljuvligt att ha henne här. Glädjande att en vän tar sig tid att besöka en. Det betyder faktiskt mycket. Lyckligtvis kunde jag, efter en stunds plugg, muntras upp efter Annas avfärd genom att gå till Lyckofabriken för adventsmys. Än en gång, flera timmar där. Halv ett kom jag hem och somnade sött.

Måndag: plugga, plugga, plugga. En flitens dag som avslutades med klättring! Oj, så roligt det var! Vi bouldrade vilket var första gången för mig. Det gick förvånansvärt bra! Är dock lite besviken att jag inte klarade några banor som jag försökte mig på... Nästa gång! När vi var för trötta för att klättra lekte vi i parkourställningarna. Att få gå bananas efter allt pluggande var uppfriskande. 

Tisdag: viss träningsvärk sedan klättringen. Vaknade 3 inatt och fick göra uppmjukningsövningar och värma vetekudden för att förebygga alltför mycket stelhet. Gick upp, oerhört trött! Pluggade, samtalsmetodik, hem och därefter på glöggmys hos Louise. Hon hade verkligen lagt ned sig med julpynt, julbak och allt möjligt. Helt otroligt! Det var så mysigt. Äntligen fick jag ordentligt med motivation till julen! Än så länge har jag inte känt det alls, mer än saknaden, längtan efter känslan. Imorgon ska jag börja dagen med julmusik! Ska även försöka göra julkort, och vi har ju även julsittning imorgon! Jul, jul, strålande jul!

I korta drag är det så min senaste vecka har sett ut. Den har varit fin på väldigt många sätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela