UnitedTears

Julförberedelser

Publicerad 2015-12-26 02:36:30 i Allmänt,

Julen borde handla om att få vara med sina nära och kära. Att få göra något en tycker om eller som en tycker är viktigt. Tillsammans med vänner har jag fått inleda julen på ett helt underbart vis. Adventsmys, bakning, pyssel, och julfirande. En fantastisk dag med god mat, julmusik, underbar stämning, julklappsutdelning. En dag med äkta känsla och värme, så som alla som vill borde få uppleva julen.

Mozartkulor

Ischoklad

Vegansk knäck

Pepparkakshus in the making!

Vår improviserade julgran på förjulfirandet.

Om en inte har en vanlig julstjärna får en improvisera: Abraham Lincoln.

Andreas fick köpa julklapp till mig. Han tycks känna mig! Inte nog med att han känner till mig målarintresse, utan han hade också koll på vilken färgläggningsbok jag hade sedan innan.

Efter den här fina inledningen åkte jag hemåt och firade jul-jul med min familj. Efter förjulen fick jag inspiration till olika vegetariska/veganska julrätter som jag gjorde i ordning. Det var faktiskt kul att kunna äta lite mer julmat i år. Julmat, promenader, lite mer promenader, spel. Vi fick en bra dag ihop. Lugn och skön, som vi vill ha det. Lite rastlös blev jag ju när jag inte hade tränat på länge. Lite mer promenader blir väl bara bra då!

Extremt dålig bild, men en fantastisk vy från min promenad dagen innan julafton.

Oopsie! Råkade visst bli lite rosa i håret på julafton också. Så kan det gå när jag blir rastlös och har syrran hemma.

Advent, dan före doppardan, julafton och så juldagen. En dag fylld av en ny favoritserie, lite gym följt av deltagande på förfest innan vänner skulle bege sig på hemvändarfest. Det var verkligen en oerhört trevlig kväll! Vänner, vänner sedan förr, nya bekanta.

Det är med en skön känsla i kroppen som jag kryper i säng nu och tar natten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela