UnitedTears

Sikken underbart mysig helg

Publicerad 2015-12-01 12:04:37 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Den fina utbildningshelgen med en mängd oerhört nyttig information av alla dess slag avslutades på absolut bästa sätt! Först gick några av oss informatörer till slottet för att se adventsfyrverkerierna, ett speltakel som UNT bjöd på. Det var häftigt! Att gå dit ihop på det sättet var bara der mysigt och glädjehöjande.





När jag kom hem efter detta åt jag bara lite innan jag gick till Andreas och Billy för adventsmys. Mys var bara förnamnet! Jag var kvar till nästan midnatt och vi käkade kakor och bullar och brieost och drack glögg och kaffe och gjorde konstiga kombinationer av allt ätbart. Vi pratade och skojade och hade det allmänt bra. Det var verkligen en fin kväll.

En bra helg följdes dessvärre inte av en lika bra start. En promenad började den med. Det var halt, jag var stel men det var friskt och skönt. Den första ordentliga snön hade dessutom fallit under natten!


Efter promenaden hade jag tänkt plugga innan jag skulle till sjukgymnasten. Plugga? Hur ska jag kunna plugga när rummet måste städas?! Fram med skurhink och dammsugare, skaka mattor och vädra. Rent blev det. Skönt var det. Tills stressen infann sig. Det var ingen låg stressnivå heller! Hela dagen var jag på väg någonstans. Det var jättesvårt att sitta stilla och fokusera när jag visste att snart ska jag dit och därefter dit... Nej, det var absolut ingen dålig dag, men definitivt inte en bra heller. Sjukgymnastens dom var i alla fall relativt god. Små justeringar i mitt träningsprogram, men i övrigt köra på som vanligt. Detta kombinerat med akupunktur två gånger i veckan fram till jul.


Idag då? Tja, jag kunde ju inte somna igår. Stressen var fortfarande hög i kombination med det sena kaffeintaget (var avsett att ge fokus att plugga vilket det inte gjorde). Nu låg jag dock och tänkte mer på olika resmål för nästa år. Planer för hur mitt liv ska se ut från sommaren och framåt. Det var ju mycket roligt och jag fattade många bra beslut! Att sömnen blev lidandes var desto mindre roligt. För att väga upp det, första december och allt, gick jag upp tidigt, gjorde frukost, tände adventsljuset och såg på första avsnittet av julkalendern! Det är december. Det är dags att jobba på julstämningen.

Nu kanske det är dags att sluta distrahera sig själv och försöka plugga det sista innan tentan imorgon. Ah well, det går som det går! Den här gången har jag åtminstone lärt mig mycket. Även om det skulle visa sig att tentan inte speglar det har jag fått ut något av kursen vilket är det viktigaste för mig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela