UnitedTears

Utbildningshelg med Kondoma Mera

Publicerad 2015-11-29 08:05:36 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Törstande efter ny kunskap räcker det inte med att tentaplugga. Nej, igår satte jag mig på kårhuset för en helg med informatörsutbildning med Kondoma Mera. En utbildningshelg anpassad för både nya och gamla informatörer. Första dagen var toppen, och jag tror minst lika mycket om dagens föreläsningar och workshops. Mycket bra tips och tricks och saker att tänka på när en informerar eller helt enkelt skapar ett arrangemang. Temar för utbildningen är "nå ut" vilket är ett jätteviktigt tema men något som är svårt. Jag hoppas på att kunna arbeta bättre och mer informativt efter den här helgen. Kunna nå ut. Ta med ett "varför" i mina försök att främja den sexuella hälsan och de sexuella rättigheterna. Dag två kan nu få börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela