UnitedTears

Resultatet av en läkares åsikt

Publicerad 2016-04-20 21:45:37 i Allmänt,

En läkare har nu sagt att jag är frisk och kan börja träna försiktigt. Till och med borde komma igång att träna. Det gjorde min dag! Givetvis gav jag mig ut på en liten joggingrunda för att fira. Det har gett mig enormt med energi. Jag börjar faktiskt bli rastlös hemma. Därför har jag stått i köket hela dagen.


En slags daimglasstårta med marängbotten. Detta hade Hanna bakat när jag var på besök hos Ervin och henne i Norrtälje förra veckan. 

Riktigt god sallad där jag hade kokat kålrot och sedan haft på olja, vitlök, salt och peppar och låtit stå innan jag blandade i det i salladen.

Bananbröd

Dessutom gjorde jag wok, bakade kokostoppar och misslyckades med chokladsnittar. Det fungerar alltså inte att baka dem utan mjöl (mjölet föredrog tydligen att stanna kvar i måttet snarare än att hamna i smeten - insåg jag när "kakorna" redan var i ugnen). Jag hann även med en promenad i det fina vädret. Nu är jag ganska trött och ska ta mig en dusch innan jag lägger mig och läser lite. Det är dags att jag försöker återuppta avslappningen i samband med sänggång. Det är ofta som jag är jättetrött men ändå inte lyckas somna eftersom jag känner mig rastlös och stressad. Att läsa brukar kunna hjälpa. Vi försöker!

Till helgen kommer denna herre på besök tillsammans med de andra småknattarna, mamma och bror. Det längtar jag efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela