UnitedTears

Kondomträd, besök och bullgrillning

Publicerad 2016-04-27 22:50:25 i Allmänt,


Imorse steg jag upp tidigt för att få klättra i träd och klä ett träd utanför Smålands nation. Det var den årliga Valborgstraditionen, kondomträdet. Förra veckan satt jag med Katarina och Tony och pysslade ihop alla delar. Idag satte vi upp det. Det blev oerhört vackert! Tänk att ha ett sådant hemma i trädgården!?

Efter detta bakade jag, igen, och lagade mat. Mitt kök har definitivt blivit välanvänt! Jag njuter av att få röra mig fritt där. Jag har redan hunnit baka bröd två gånger, kakor minst tre gånger och glasstårtan samt lagat mat. Äntligen är den energin tillbaka!

Daimglasstårta

Så, förmiddagen klar. Lunch? Då var jag till Akademiska sjukhuset för att besöka ÖNH-läkare och bli friskförklarad även av honom. Jag var minsann glad när jag cyklade därifrån. En liten rodnad finns kvar i svalget - svalget som jag har haft mest problem med. Tydligen fungerar inte flimmerhåren som de ska nu efter att ha haft bihåleinflammation och det tar tid att läka. Med tanke på pollenallergin är det bara att se tiden an och hoppas att jag inte drabbas av en ny dunderförkylning. Det kan nämligen förvärra igen. Så, glad av dessa nyheter cyklade jag hem för att välkomna några klasskamrater på fika. Jag har haft folk över varje dag sedan i torsdags, kanske onsdags till och med. Det har varit mycket roligt men det är inte undra på att jag är trött. Efter att de hade gått somnade jag på soffan. Vaknade och insåg att "oj, jag måste åka hemifrån om tjugo minuter". Då skulle jag nämligen cykla till Flogsta för att elda med vänner - jag har då fått mina motionspass idag med all denna hetsiga cykling åt alla håll och kanter. Bittersweet! Nåväl, jag kom till Flogsta och vi knatade utåt Hågadalen till, min favoritplats i Uppsala. Där satte vi oss vid en eldstat och eldade, grillade marshmallows och bullar. Grillad bulle var ett förvånansvärt bra koncept. Faktiskt helt okej och bättre än vanliga. Kors i taket! 


Grillad bulldeg.

Nu när all rök är bortduschad ska jag krypa i säng och gå upp till en spännande föreläsning imorgon som hålls av RFSL. Det ser jag fram emot. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela