UnitedTears

Roligt när det uppskattas

Publicerad 2016-02-02 09:23:42 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Ska jag stå för fikat på styrelsemötet, då bakar jag. Bananbröd och glutenfria scones. Det var med viss osäkerhet dock. Det där med bananbröd kan vara lite känsligt, men det gick hem! Nästan så att de slogs om det. Alla utropade vad gott det var och flera sa att de tog en tugga och genast beslutade att ta en till macka. Det var verkligen roligt att det uppskattades så!


Hjärtformade scones

Innan jag skulle träffa en kompis på stan och fika var jag även till Nordiska Afrikanska Institutets bibliotek för att låna lite material inför resan i sommar. Det tog över en halvtimme allt som allt. Dels för att jag behövde registrera mig, dels för att vissa böcker var maganiserade och de övriga var en del, men även för att han som jobbade var så otroligt trevlig och hjälpsam och verkligen ingående berättade hur stället var uppbyggt. Tack vare den genomgången var det betydligt lättare att hitta böcker där än på något annat bibliotek jag besökt. Där trivdes jag verkligen! Dessutom fann jag alla böcker jag sökte vilket var ett stort plua. Jag har att göra framöver!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela