UnitedTears

Svettig träning och lördagslyx

Publicerad 2016-02-06 20:14:51 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Läkarens förslag var att inte träna puls eller hårt de första dagarna av behandlingen. Det var min tanke, och normalt sett var det ett lugnt pass. När gymmets ventilation inte fungerar blir läget dock lite annat! Pulsen ökar snabbare och svetten dryper. Det känns ändå som att det gick bra.


Medicinen som jag fick av läkaren var helt enkelt nässpray och inhalator med kortison. Med det kanske inflammationen i luftrör och slemhinnor lägger sig och gör att förkylningen försvinner till slut!

Igår orkade jag inte laga mat, utan stekte helt enkelt sojakorv och grönsaker. Det kompenserade jag idag genom att göra en oerhört god middag: potatis och morötter i ugn, bön- och spenatbiffar (som faktiskt höll ihop för en gångs skull), grönsaker OCH sås. Jag förvånade mig själv. Det blev en fin lördagslyxig mat. 


Resten av kvällen ska jag nog spendera med att antingen se på The Blacklist eller läsa A Good African Story. Egentligen hade jag velat gå på Smålands klubb och se ett par band spela. Det kände jag dock inte för att göra själv. Hade det varit spelning hade det varit en sak, men klubb, njaa... och ingen av mina kompisar kunde följa med heller. Istället blir det en lugn kväll med mitt eget sällskap. Det passar mig bra det med! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela