UnitedTears

2016 - resornas år

Publicerad 2016-01-21 10:27:18 i Allmänt, Resor, Studentlivet i Uppsala,

I brist på idéer till tidningsartiklar skriver jag väl här istället. Båda innefattar åtminstone skrivande. Mycket diskussioner kring skrivande har förts med en kompis. Det motiverar ännu mer till att faktiskt ta tiden till att skriva. Det är trots allt något som jag har haft med mig under en lång tid. Att ha fått skriva lite i Kondoma Meras frågespalt och alla nya idéer till Dynamiquen gör inte saken sämre. Jag vill, jag vill, jag vill skriva! 
 
Bild lånad härifrån.
För att återgå till något jag skrev om i höstas: reseplanering. Nu är mycket till stor del klart! 2016 kommer att bli mitt stora reseår. I maj åker jag till Skottland med Amanda för att se Busted! Min STORA idoler från när jag var liten! För nästan halva mitt liv sedan splittrades de, men nu har de gjort en reunion och ska ha en mindre turné i år. ÄNTLIGEN får jag se dem! Det är helt ofattbart. Efter detta kommer jag att ha sett McFly, McBusted och Busted. Dessutom har jag sett Peter Jöback flera gånger (förhoppningsvis även i Fantomen på Operan i höst också) samt Sabaton vilket innebär att det sista bandet att se är Fightstar. Därefter har mina musikdrömmar blivit uppfyllda. Så, min första utomlandsresa kommer alltså att bli en konsertresa till Glasgow, Skottland.
 
 
Det syns kanske var jag fick inspiration till min hårfärgning när jag var yngre? Min bästa frisyr någonsin!
 
 
Den sista stora inplanerade resan är den med familjen till Florida i oktober. Det är den största resan vi någonsin kommer att ha gjort tillsammans. En lång tur till en annan världsdel, två veckor tillsammans. Många familjer har kanske rest på det sättet sedan barnen var små. Våra resor har varit kortare både till resväg och tid, alltså blir det här ganska stort. Det ska bli mycket roligt. Jag ser verkligen fram emot det! Förutom att spendera den tiden med familjen kommer vi ju att göra mycket turistsaker. Det absolut bästa är Disney World och the Wizarding World of Harry Potter. Jag kommer att befinna mig i himmelriket. Vara som fem år, sväva på moln (inga förväntningar här inte). Det kommer verkligen att bli fantastiskt!
 
Disney World
 
The Wizarding World of Harry Potter.
 
Om Skottland är det första och Florida det sista, vad är då där emellan? Jo, jag åker till Afrika igen! Den här gången till två platser, fyra veckor på vardera. Igår betalde jag in depositionen till första turen samt fyllde i deras informationsenkät. I juni åker jag alltså till Uganda! När jag var i Sydafrika senaste åkte jag med en organisation som heter African Impact. Projektet i Uganda hålls av deras systerorganisation Big Beyond som erbjuder mer individualiserade program. Det kommer att bli oerhört roligt! Jag är både spänd, förväntansfull och nervös. Uganda. Aldrig har jag väl aktivt tänkt att det var ett möjligt resmål, men nu ska jag dit. I fyra veckor.
 
Jag sa att det var två platser jag skulle till. Uganda är första anhalt. Från Uganda kommer jag sedan att åka direkt till Sydafrika igen. Den här gången till St Lucia och ett projekt som jag var mycket lockad att åka på senast. Sist valde jag ändå att åka på det projektet som jag fann först som verkade så bra! Samtidigt bestämde jag att nästa gång jag åker ska jag åka till St Lucia. Nu blir det alltså av. Det fina är att en informatörskollega berättade att hon skulle dit och det var det som var startskottet till allt detta. Nu åker vi dit samtidigt vilket kommer att bli mycket roligt. Det här är ett projekt av ett annat slag mot vad jag har gjort tidigare. Nu är det omvårdnad på ett annat sätt. Vi ska nämligen assistera lokala sjuksköterskor i omhändertagandet av HIV-patienter. Än så länge kan jag hålla distans till det genom att tänka på den fysiska miljön runt om där det tydligen finns apor i trädgården, på att jag ska vara där samtidigt som min kompis och att jag får besöka Sydafrika igen. Det tunga i uppgifter sparar jag tills det närmar sig, alternativt tills jag är där. När 2016 är slut kommer jag att ha rest och befunnit mig i tre olika världsdelar och fyra (exklusive Sverige) olika länder.
 
Det här är alltså hur mitt resår kommer att se ut. Det är en spännande tid jag har framför mig! Både när det gäller resor och under den terminen. Mycket händer och allt är oerhört peppande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela