UnitedTears

En lär sig något varje dag

Publicerad 2016-01-16 18:14:59 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala, Tankar,

Det gick från gråtfärdigt trött och ingen ork alls, totalt utpumpad, till att fara omkring igen. En ska aldrig underskatta effekten av sömnbrist. Inte heller de underverk som en god natts sömn kan bidra med. I torsdags hade vi kickoff med Kondoma Mera. Vi spelade bowling och åt italienskt (fantastiskt gott!!!). Under bowlingen insåg jag vilken vinnarskalle jag är, och dålig förlorare. Bara i jämförelse med mig själv dock. Jag struntar i hur jag presterar i relation till andra (såvida inte någon är överkaxig för då ska jag vinna över denne), men är prestationen "dålig" blir jag tokig. Jag blir arg och kan svära om det går dåligt, men är relativt likgiltig, oberörd, till att det går bra. En av dom som var med sa då att det är dumt. Då finns det ingenting att vinna, bara att förlora. Det var ett nytt sätt att tänka för mig. Förväntar jag mig att vara bra, eller vet att jag kan vara bra, då existerar det inte att prestera sämre. En fruktansvärt dålig egenskap i mångt och mycket. Det var på samma sätt jag resonerade kring mina betyg förr. Det betydde ingenting att få bra betyg, men allt att få sämre. Förutom en fantastiskt trevlig kväll bjöd den även på en nyttig lärdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela