UnitedTears

Närmare rätsida med sömnen

Publicerad 2016-01-09 11:45:30 i Allmänt,

Yes! Äntligen sov jag bättre än tidigare nätter! Troligtvis beror det på att jag rörde på mig mycket igår och fick igång cirkulationen i kroppen. Dagarna har nämligen inletts med värk av olika slag. Axlar, nacke, huvud, rygg. Det blir en ond cirkel av det. Värken begränsar ork och rörlighet vilket gör värken värre och stör sömnen vilket gör värken värre osv. Cykelturer på ca 1,5 mil i snö samt rörlighet på gymmet och matlagning igår gjorde verkligen gott. Dessutom var jag hos en kompis på kvällen och drack te. När jag skulle sova läste jag lite vilket brukar göra mig trött. Huvudkudden var dessutom utbytt mot en mjukare. Under madrassen ligger för tillfället en kudde för att ge höjd och hjälpa nästäppan. Då går det inte att ha vilken huvudkudde som helst. Den vanliga anatomiska är lite för hård. Förutsättningarna var på min sida. När klockan ringde halv åtta var det därför inte alltför farligt att börja röra sig upp.

Grönsaksbiffarna jag gjorde igår (grundade i farmors recept) för att inviga matberedaren.

När jag vaknar tidigt och är någorlunda utvilad finns det energi! Efter frukosten rensade jag lite mer i garderober, gjorde miniinventeringarna i vad som fanns där, lyckades göra plats för t ex matberedaren, gick till klädinsamlingen med kläderna som jag hade rensat ut, smörjde cykelkedjan och städade lite. Listan hann bli ganska lång på en timme. När jag kommer igång på det sättet kan jag inte bara sluta och sätta mig för att plugga för då är vartenda objekt på fel plats irriterande. Då är det lika bra att bli av med och kunna fokusera senare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela