UnitedTears

Rensa - lycka

Publicerad 2016-01-07 20:56:43 i Allmänt, Tankar,

Julen är, det nya året har inletts och jag är tillbaka i Uppsala. Varje gång jag reser tillbaka, överhopad av packning, och inser att jag har för mycket saker börjar jag rensa. Vad kan plockas bort? Vilka kläder har jag inte använt på år och dar? Behöver jag fortfarandet det där? Eller det där? Dessvärre var det inte mycket som byttes ut eller togs bort. Några kläder, knivar och stekpannan jag fick när jag flyttade hemifrån. Egentligen borde ännu fler kläder ryka. Inte behöver jag allt! Kläder som inte ens passar... Nej, en del har allt åkt ut nu. Mer kommer troligtvis snart att följa. Det är alltid en lättnad att kunna rensa. Lycka sitter inte i sakerna. Det är materiellt. Världsliga ting. Det finns bättre att fylla upp med!

Lycka är att promenera i vackra landskap.

Lycka är att få vara bland människor en tycker om.

Lycka är att låta sinnena njuta.

Lycka är att resa. I livet, mellan platser, inom litteraturen, mellan epoker...

Oavsett vad en tycker att lycka är bör det inte sitta i sakerna. Till syvende och sist spelar de ingen roll. "Can't buy me love."


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela