UnitedTears

Un examen

Publicerad 2016-01-12 21:50:16 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Då var det dags igen. Imorgon skriver jag sista tentan i psykologin. De senaste dagarna har varit ganska studiefyllda. Åtminstone några timmar per dag. I söndags satt jag till och med hela dagen. Nu ska det bli skönt att ha det överstökat. Efter en rejäl urladdning i oktober lyckades jag komma igen och fann både studiemotivation och studieteknik igen. Med 90% för att få VG imorgon kanske jag inte når så pass högt. Godkänd borde jag bli i alla fall. Jag är verkligen tacksam att jag inte längre har lika höga krav som jag hade tidigare. Givetvis vill jag väldigt gärna ha VG för då ökar sannolikheten att jag får läsa psykologi som inriktning. Däremot behöver jag det inte längre för mig själv. Lite arg kan jag bli när jag blir lat och inte orkar lära in vissa saker, när det bli cue-seeking. Det är så livet är. Det finns ingen anledning att ständigt överprestera och må dåligt över det. På så sätt har jag nog börjat återfinna min studiebalans. Lära mig mycket men ändå inte hetsa. Det känns skönt och gör att jag kan lägga mig kvällen innan tentan med ett starkt självförtroende.

Eriksberg häromkvällen. Mycket vackert! Tog en promenad på egen hand. Behövde syre, sval luft och rörelse. Det var fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela