UnitedTears

Bilderna får hjälpa minnet

Publicerad 2016-06-07 01:47:57 i Allmänt,

Som ofta när jag inte har skrivit på ett tag brukar jag gå igenom mina bilder och se efter om det var någon jag hade tänkt lägga upp här. Jag fann faktiskt några stycken. De första två är från när jag var ute och sprang häromdagen. Det  är verkligen helt otrolig natur runt området där jag bor. Jag blir alldeles hänförd. Fina dagar som dessa är det med rent nöje en går ut och tränar. En liten parentes är att dessa bilder är tagna under min sista intervall då jag skulle gå för att komma ned till en viss puls. Alltså inte ett avbrott medan jag sprang. 



I fredags tog jag även en cykeltur igen. Det fantastiska med mountainbike är hur fort och långt en kan transportera sig på kort tid. Innan jag visste ordet av var jag vid SLU i Ultuna. Gissa om jag blev avundsjuk. Lantbruksuniversitet ligger verkligen vackert till med skogar och vattenutsikt, fina byggnader och ett lugnt område. Jag mådde bra av att vara där. Dessutom fann jag ett mountainbikespår som en kompis hade tipsat om.

Lördagen bjöd på lite överkroppsträning innan tåget bar mot hemstaden. Vi åkte ut till Landet en sväng men sov hemma. Söndagen var hektisk och underbar för min del. Löptur på morgonen med klar förbättring mot tidigare pass. Detta följdes av en träff med Lia och håret blev uppfräschat. Mamma och jag gick till stan varefter jag cyklade till min tremänning Max och hans föräldrar. Där lekte vi och busade ett bra tag innan jag cyklade till stan igen. Middag med Fredde, Nina, Emilia, mamma, Robin och Emma med supergod mat och samma härliga stämning som vanligt med dem. Sedan åkte vi alla ut till Landet igen. Jag var vid det här laget skadligt (för andra) och gråtfärdigt trött. På något vis vändes detta till övertrötthet när vi började spela badminton. Som vanligt är mamma och jag inte kompatibla när det gäller sådant. Vi missade i stort sett varenda boll. Efter varje misslyckande skrattade vi mer och mer vilket inte hjälpte fortsatt spel. Ändå höll vi på länge och spelade mot varandra i omgångar. 



Efter all aktivitet igår, söndag, var jag något sliten idag. Vi spenderade dagen mest i solen, till viss del på bryggan. Antingen pratandes eller läsandes eller målandes. Emma ville spela kubb och det kunde ju vara kul tänkte jag. Enkelt men ändå lite att en rör på sig. Tja, det där med kul ändrade jag snabbt åsikt om. Emma gick inte att besegra. Oslagbar. Som mest fick jag väl ned tre av hennes klossar. Vid det laget hade hon redan vunnit. Efter tredje matchen var badminton roligare (för mig som då kunde vara lite mer med i spelet) men även det valde vi snabbt bort för ett dopp i sjön. 


På eftermiddagen åkte jag in till stan för att träffa Erik. Vi tänkte som vanligt ta en promenad men mina fötter strejkade (pga värdelösa skor) och istället satte vi oss i Stadsträdgården innan vi gick hem, lagade mat ihop och hade en riktigt fin och kvalitativ kväll ihop. Vi bor och jobbar/pluggar så pass olika att vi har svårt att få ordentligt med tid. Därför var detta helt fantastiskt. Ett bra avslut på en fin nationaldag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela