UnitedTears

Nästan färdigpackad!

Publicerad 2016-06-16 00:39:23 i Allmänt, Resor,

Wow, det tär på en att packa. Who knew? Oerhört energikrävande. Jag har hållit på nästan hela dagen och slutligen har jag fått igen väskorna. Det var... besvärligt. Jag vill ju ha praktiska kläder men ändå ett mindre utbud av fräscha kläder som en klä upp sig lite grann i. I en ryggsäck på 50 liter visade det sig vara en utmaning. Speciellt om jag ska ha med hela meducinskåpet. Det har varit en del tankeverksamhet och uppgivna samtal till mamma, men nu är så gott som allt nedpackat. Tacka vet jag vakuumpåsar. De får ned volymen rejält! 

Jisses, vad saker som ska sorteras ned...

Det visade sig att meduciner, solkräm osv var den lätta delen. Kläderna... det var den stora utmaningen.


Väskan blev något tjock till slut.

Packandet i värmen gjorde mig matt. Jag hade tänkt gå ut och springa men mina kläder var fortfarande blöta efter tvätten (tänkte nog inte så långt när jag startade maskinen imorse). När de väl var torra var klockan mycket. Därför tog jag en långpromenad istället. Jag gick i säkert 1,5 timme och fundilerade på diverse saker. Det var mysigt och pricken över i:et för denna kväll. Nu sover jag gott och har gott om tid att fixa resterande småsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela