UnitedTears

Påsk i Åhus

Publicerad 2016-03-25 17:59:54 i Allmänt,

Vad är väl en påsk om den inte spenderas i Åhus? Ja, inte lika bra helt enkelt! Därför är det verkligen roligt att äntligen få vara här igen. Jag kom hit i tisdags och har haft det riktigt skönt. Surprise, surprise, har jag stått mycket i köket. Diverse maträtter har lagats, som både farmor och har farfar har smakat, och lite olika kakor och scones. Som vanligt kan farmor inte förstå att jag tycker om det men köket är en av mina favoritplatser. Utöver köket har vi även varit nere vid havet. Det har varit fantastiskt! Det är helt otroligt vilket lugn som sköljer över en när en står där vid strandkanten. Stressen som finns inombords blir verkligen påtaglig och obehaglig, men det är först när den kommer till ytan som den kan jobbas bort. Fina dagar har det varit!



Igår kväll kom lite fler släktingar. Vi åkte därför tillbaka till havet på kvällen och umgicks med dem. Idag började jag dagen tidigt med lite mer bakning innan vi begav oss till stugorna. Väl där blev det en lite promenad (ca 1,5 h) och efter lunch började vi lassa sand för att lägga plattor vid farmor och farfars nybygge. Det var slitigt! Men inte var dagen slut där! Nej, då tog jag och Staffan en cykeltur i skogen. Nu vet jag vad som står på tur på inköpslistan. Inredning till nya lägenheten får vänta. Här ska införskaffas en mountainbike. Jag blev såld! Så nu ska vi grilla i stugan och ha det allmänt skönt. Jag lär ju sova som en stock inatt i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela