UnitedTears

Snart lång-långledig!

Publicerad 2016-03-18 08:05:11 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Innan klockan är åtta har jag hunnit starta tre maskiner, handlat och hängt en av tvättarna. Som alltid när jag ska tvätta börjar dagen produktivt. Det är så mycket lättare att få maskiner på morgonen. På ca 2,5 timme hinner en då både tvätta flera maskiner och torka kläderna både i torkskåp och genom att tumla. Det är perfekt! 

Förhoppningsvis kan dagen få fortsätta lika bra som den har börjat. På måndag har jag nämligen tenta och pluggandet till den har väl varit allt annat än produktivt. Det har varit svårt att fokusera. När mycket känns relativt klart är det ännu svårare att kunna koncentrera sig. Jag kan det verkligen inte som ett rinnande vatten! Så länge det inte blir alltför konstiga uppgifter tror jag ändå att jag ska bli klar. Den här tentan blir den sista jag skriver på länge. Ekonomin ska jag ta senare, förhoppningsvis genom att läsa hela företagsekonomin istället för halva som ingår i programmet. Nu är kropp och knopp i stort behov av vila och det är bäst att lyssna på det! I höst blir det resor till jordens olika hörn. Först till nästa vår är det dags att gå tillbaka till skolbänken. Det ska bli intressant att se hur resten av året blir! Var jag kommer vara, hur jag kommer klara det och hur jag kommer må. Jag tror att det kommer att bli toppen! Med några stunder av rastlöshet. Jag ser i alla fall fram emot det. Nu börjar nästa fas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela