UnitedTears

Finbesök och nya äventyr

Publicerad 2016-05-22 21:00:07 i Allmänt,

Äntligen är den här. Pärlan som jag har väntat på i nästan tre veckor. Cykeln jag har önskat mig ha sedan i påskas. Igår fick jag hämta ut den. Killen som jobbade i butiken igår var oerhört service-minded. Till att börja med hade han ett fantatiskt leende och var oerhört vänlig. Redan där börjar det bra. Utöver det var han även kunnig. Han visste verkligen vad han sysslade med, vad som var bra och vad som passade mig som skulle ha en MTB. Han småpratade lite och frågade hur jag blev intresserad av MTB. Helt okej småprat utan att det är för personligt. Han visade vilka tillbehör jag skulle ha och förklarade skillnaderna. När jag hade valt mellan något tog han det åt mig. Det var en helt otroligt bra hjälp jag fick! Jag var verkligen nöjd när jag lämnade butiken. Inte bara för att jag hade cykeln. Säljarens sätt att ta hand om mig som kund fick mig också att lägga till saker som jag annars kanske hade struntat i just nu. Detta utan att jag ens brydde mig. Snarare går jag gärna tillbaka om det är något annat som behöver införskaffas. Då har en säljare lyckats. 


Idag tog jag den riktiga premiärturen. Det bar av åt Hågadalen till. Jag följde bara vägen. Omgivningen där är otrolig. Att susa fram på cykeln mellan åkrar och skogar... Det var drömlikt. Framåt, framåt, framåt. Huxflux var där en golfbana. Och stora vägen till höger om mig. Hur gick det till? Jag hade ju bara cyklat lite. 





Det här med att cykla verkar passa mig bra. Jag ser redan fram emot nästa tur! Då ska jag försöka ge mig in i lite mer terräng. Sikka stôlligheter släkten leder mig in på. Vem kunde tro detta?


Allt detta snack om en cykel. En skulle kunna tro att det var det enda roliga som hände den här helgen. Nej, inte alls. Jag hade finbesök igen. Den här gången av min syster. Hon tog sig från hemstaden till Uppsala i fredags för att hälsa på mig. Sikken lyx, va? Hela familjen har nu varit på besök i omgångar den senaste tiden.

Min syster och jag hade en hel del planer. Vi skulle shoppa, se staden och träna. Helst också lite matteövningar. Vi hade ungefär en dag på oss. Tro det eller ej, men vi hann med allt mer eller mindre. Utan stress. Vi hade det mysigt på kvällarna med både tv-serie, matte och promenad. Det är inte ofta vi får kvalitetstid på det här sättet så det var en mycket fin helg. Bara att göra matte ihop var roligt. Kort och gott en bra helg på alla sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela