UnitedTears

Fortsätta trampa, fortsätt trampa

Publicerad 2016-05-27 00:03:02 i Allmänt,

För ovanlighetens skull har jag stått lite i köket. Bakat knäckebröd, gjort soppor och igår satte jag en deg varpå en del fick fyllning. Deg med fyllning, toppat med ost tillagad i ugn är den nya fantastiska rätten: pizza! Helt originellt, aldrig för hört talas om. Ungefär så i alla fall. Pizza blev det i alla fall. Fantastiskt god! Även för mig som inte tycker om pizza.





Idag testade jag även på en slags kladdkaka. Något nyttigare recept än vanligtvis. Självklart smakade det inte som vanlig kladdkaka men det var helt klart smarrigt och vardagslyxigt! 

Banan, ägg, håning och kakao. Toppat med blåbär och kvarg.

Tog mig en liten tur med cykeln igår. Det var något besvärligt om jag ska vara ärlig. Det var lite väl mycket blöta rötter och stenar. Får nog leta upp en annan skog att cykla terräng i. Håga med sina vackra vyer får stå för distansen istället.

Lite skitig blev den, men förvånansvärt lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela