UnitedTears

Ibland är ramarna bra dom också

Publicerad 2016-05-24 21:47:56 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Charmen med att laga mat är att kunna experimentera. Ta vad som finns hemma och kasta ihop till något smarrigt. Det är så 99 % av min matlagning går till. Ofta utgår jag från ett recept men ändrar det till att passa mina preferenser. Idag höll jag mig till ramarna - eller gick utanför dem om en så vill - och följde kokboken rätt av. Det hade sin charm det också. Emellanåt är det en utmaning i sig. Resultatet kan också bli spännande. Dagens rätter blev dock inte fasligt avancerade men likväl goda. Champinjonsoppa och grön ärtsoppa samt havreflarn. Det var roligt att göra något lite annat än de vanliga rätterna. Kanske får kokboken stå fram en tid till.




Sommaren närmar sig med stormsteg. Det innebär att min tid som chefredaktör snart nått sitt slut. Det är med blandade känslor jag går av. På ett sätt är det skönt att kunnna luta sig tillbaka och inte behöva ansvaret. Slippa tankarna som snurrar 24/7. Samtidigt är det oerhört tråkigt och ledsamt. Styrelsen och redaktionen har blivit som familj. Vi har jobbat sida vid sida i ett år och nu är det över. Det sista vi hade för terminen var kvällens engagemangsfest. Femkamp, korvgrillning, öl och umgänge. Det finaste var när vi avgående styrelsemedlemmar tackades av. Det var oerhört oväntat. De sade sådana fina ord och vi fick varsin present med kort. Korten var handgjorda och de hade verkligen tänkt till med presenten. I mitt fall tog de alla allergier och vegetarianismen i beaktande när de fixade. Det var verkligen fint gjort. Dessutom innehöll kortet en hälsning från mitt utskott. Ja, det värmde verkligen hela mig i den kyliga kvällsluften.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela