UnitedTears

Med resor, konsert och klättring i ryggen

Publicerad 2016-05-20 11:21:13 i Allmänt,

Händerna svider, skuldrorna värker och lats (latissimus dorsi) ömmar. Det var klättring igår. Bouldering på Alla Aktiviteters Hus. Fantastiskt roligt, alldeles underbart, och något frustrerande. Envis som jag är kunde jag ju inte ge upp ens på de lite svårare banorna. Nej, fanns det möjlighet att klara dem skulle de klaras! Det var dock en som inte ville. ETT grepp kvar, men jag kom inte dit... Till slut fick jag ändå se mig besegrad, för den här gången. Kroppen blir trots allt trött ganska fort när en inte är van att klättra. Personen som kom på idéen med att sätta grepp på ojämna väggar inomhus var verkligen ett geni. Jag älskar det verkligen! Förhoppningsvis finns de kvar på samma plats med samma priser i höst för då lutar det nog åt att skaffa månadskort och kunna satsa på det lite mer mellan resorna.
 
 

Utöver klättringen har uppdateringar uteblivit bland annat för att jag har haft en extrem huvudvärk under en tid. Den där spänningshuvudvärken som bultar likt migrän. Inte skön någonstans. Den tar energi och gör en matt. Efter att jag kom hem från Skottland var det som värst och jag bokade genast in en massage. Det var inte heller särskilt skönt. Dagen efter kom den tillbaka men med inspiration av sjukgymnastens massage lyckades jag få bort det själv. Sedan dess har det faktiskt varit bra. 
 
Förutom att det har klättrats och varit huvudvärk har jag ju även varit bortrest. Skottland. Både Edinburgh och Glasgow. Ofattbara och samtidigt oförglömliga dagar. Kroppen pirrar bara jag tänker på dem. Till att börja med gick allt oerhört smidigt. Så smidigt att vi inte fattade att vi faktiskt var i Skottland. I Edinburgh mötte Eline upp oss. Min vän som var i Uppsala på utbyte och som jag inte har träffat på ett år. Det var helt fantastiskt! Det var nästan att jag ville gråta när vi skulle skiljas åt igen. Vissa människor når verkligen in i en. När en vet att det kommer att dröja, länge, innan en ser personen igen blir det jobbigt. Vi fick i alla fall en mysig dag ihop där hon visade runt Amanda och mig i stan, vi åt lunch, hon visade oss var hon bor och vi vandrade uppför ett berg som ligger granne med henne. Otroligt vackert och vyn var fantastisk. Jag är smått avundsjuk på Eline som bor precis vid det. Hade jag bott där hade jag nog varit mer i berget än hemma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så fredagen spenderade vi i Edinburgh och åkte sedan mot Glasgow på eftermiddagen. Kommunikation i en ny stad är inte alltid lätt. "Jag står här", "okej, då går vi dit", "nu står vi här, var är du?" osv. Efter en bra stund fann vi äntligen Sara. Vi letade upp hotellet, gick och åt, gick och lade oss för nu skulle här taggas lördag med shopping och konsert! Vi bodde precis vid centrum men vi kom inte långt ner längs gatorna. Vi fann de mesta butikerna samlade och där spenderade vi lång tid per butik. Hur vi lyckades vet jag inte. Särskilt mycket införskaffade vi inte heller faktiskt. Nåväl, vi shoppade och vi gick och förberedde oss för konserten.
 
Min pre-concert drink. En French Martini. Supersmarrig!
 
Konserten var fantastisk. Jag har inte ens ord. Det var först när jag såg dem som jag faktiskt förstod att jag var där. I Skottland, på stadion, för att se mina barndomsidoler Busted. Busted som jag aldrig trodde att jag skulle få se eftersom de inte skulle återförenas förrän den dagen då Pigs Can Fly (även namnet på deras turné), men där var de. Precis framför mig, och spelade alla mina favoritlåtar. Det var en dröm, som jag inte visste att jag hade just eftersom de hade splittrats, som gick i uppfyllelse. Det var otroligt. Jag köpte med en poster hem som nu sitter ovanför soffan i vardagsrummet. 


Kroppen fylls av glädje varje gång jag ser på den. Då kommer insikten tillbaka att jag faktiskt har sett Busted. Jag har sett hela bandet spela tillsammans. Inte bara två av dem i McBusted, utan hela Busted som Busted. Ja, kort och gott, det var fantastiskt! När det gäller vissa idoler växer en nog aldrig upp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela