UnitedTears

Nu vill jag göra träningen mer seriös

Publicerad 2016-05-27 14:14:48 i Allmänt,

I all iver och desperation att bli lika vältränad som jag en gång var har jag tappat fokus och slutar mest upp som sjuk eller skadad. Egentligen vet jag att det är fel väg att gå, att jag måste börja mer från början. Det är bara så tråkigt! Men, jag har gjort det förut - med goda resultat. Därför gick jag tillbaka i mina träningspapper och plockade fram mina tidigare intervallpass. Dem fick jag när jag skulle träna inför Göteborgsvarvet (som aldrig blev av). Eftersom jag i år vill satsa på löpningen la jag upp ett program för de kommande månaderna. Tanken är att kombinera två löppass med ett styrkepass per vecka. I och med att det bör vara ganska enkelt att gå ut och springa i Afrika lär det gå att hålla det i sommar också. Jag tänker åtminstone försöka. Lite struktur kan nog hjälpa lite. Fingers crossed, och jag började direkt. Det gick förvånande bra faktiskt. Pulsen sticker ju iväg, så konditionen är långt ifrån topp. Den där löpturen är mer av en joggingrunda, men någonstans ska en börja och där är jag nu. I början. När jag joggar-går-joggar-går. Innan jag vet ordet av har jag säkerligen bra kondis igen! Vem vet, kanske till och med orkar springa Tjurruset i år!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela