UnitedTears

Sommar, sommar och sol

Publicerad 2016-05-10 00:37:14 i Allmänt,

Dusch tre för idag och nedkrupen i sängen. Det är fascinerande vilken oerhörd sommarvärme vi har fått i Uppsala. Allt annat än naken är för mycket kläder. Möjligtvis en tunn sjal som svalkar mot kroppen, men inget annat. När jag lekte hemmahändig förut och skulle fästa ett vädringsbeslag på ett fönster i sovrummet fick den lilla ansträngningen mig till att börja svettas rejält. Svettpärlorna ansamlas i pannan och alla ställen där hud möter hud behöver både torkas och vädras. Jo, jag hatar värme. För sakens skull måste jag klaga. Ändå kan jag inte klaga för det är ändå ganska skönt med denna värme! Kontrasterna är väl det som skrämmer mest. Snö ena veckan, sommar nästa. Varje år förtränger en hur det var året innan (t ex att jag varje vinter ääääälskar våren - till den kommer och jag inte kan vistas ute). Trots det kan jag inte minnas att det brukar vara dessa extrema kontraster. Brukar inte övergången vara lite mildare? Gå lite långsammare? I alla fall ha någon vår mellan snö och utlandshetta? Kanske inte. Kanske var det inte så det året som Sverige hoppade över våren heller. Nåväl, det är skönt i alla fall och bör avnjutas rejält! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela