UnitedTears

Valborg i Uppsala 2016

Publicerad 2016-05-01 12:59:31 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Valborg kommer, Valborg går men den glada känslan består. I år satsade jag inte lika hårt som förra året. På Kvalborg var jag "bara" på nationspub och hängde med mina kompisar. Alla andra event hoppade jag över. Igår gjorde jag väl allt och ingenting.

Kl 10 var jag och Sara vid ån och såg forsränningen. Så många fantastiska båtar och en underbar stämning. Solen sken och det var behaglig temperatur.

Toothless från "How to Train a Dragon".

Donald Trump?

Minions!

Harry Potter och Quidditch.

På tal om minions. Sara och jag kände oss vuxna och köpte varsin heliumballong! 

Jag var lika nöjd som han!

Sara tog en fin enhörning.

Kl 12 var vi tillbaka hos Sara för att fixa brunch. Mat högt och lågt och fler människor än stolar. Som vanligt var det en underbar brunchstämning. Efter det drog jag hem en sväng, lämnade väskan och åkte till eko-parken och umgicks med en kompis. Sedan var tanken att dra på skogsrave men tiden drog iväg och jag ville inte sitta hemma och rulla tummarna utan drog till Sara igen och följde med henne, Johanna och Andreas till V-dala nation för att se Silvana Imam. Min inställning först var rätt negativ till just spelningen. Jag såg henne nämligen förra Valborg och var inte imponerad. Då var jag dock genomblöt, kall och trött. Igår var det inomhus och verkligen bra! Jag blev kär.
 

Idag har hennes musik spelats hela dagen medan jag (försöker att) städar. Det var ganska otippat. Svensk hiphopartist. Brud som rappar. Normalt sett inte my cup of tea. Nu vart jag frälst. Det var verkligen en bra kväll! Vi avslutade den vid falafelstånden med en falafelrulle innan jag gick hem och sov så fantastiskt skönt! Idag mår jag bra. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela