UnitedTears

Booya! Inlämnad uppgift, och feministisk poddcast

Publicerad 2017-04-20 14:10:24 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Booya! Inlämningsuppgift #2 klar. Vi har kämpat hårt och vi har slitit våra hår men nu är det klart. Sista dagarna fram till 28 april får nu gå till att tentaplugga. Fast inte förrän från och med imorgon. Idag får det minsann vara vila resten av dagen. Mental vila det vill säga. Nu har jag nämligen för avsikt att cykla till Ica Maxi för att handla och sedan baka resten av dagen. Det ska bli skönt och avkopplande. Inatt sov jag som en kratta så jag känner att löpning inte är ett alternativ idag, men att cykla och handla och baka känns som bra alternativ.


De senaste dagarna har jag börjat lyssna på en podd: "Penntricket". Det är Cissi Wallin och Lady Dahmer som har den. Podden är feministisk och de lyfter problem i samhället på ett bra sätt. De pratar om feminism på ett tydligt sätt. Det går inte att säga emot vad de säger. Jag har redan lärt mig massor. Främst genom att tänka lite annorlunda. Mycket är egentligen självklart, men som i vårt samhälle göms undan och normaliseras. Lyssna! Den finns på iTunes och Acast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela