UnitedTears

Paus i löpningen

Publicerad 2017-04-03 09:48:55 i Allmänt, Jag älskar att springa, Studentlivet i Uppsala,

Förra veckan tog jag ett litet uppehåll från att springa. Inte från träning. Från att springa. Det var nog behövligt. Dels för att testa fysiken inom andra områden men också för att låta löpmusklerna vila. Min högra benhinna var ganska öm och stram förra veckan, exempelvis. Istället satte jag mig på spinningcykeln och fick mitt bästa, mest högpresterande spinningpass någonsin, jag tog ju även det "lugna" yogapasset och i fredags ett hemmapass med styrka och cardio. Yoga och löpning har visat sig vara mycket kompletterande. Genom att ha utfört dem båda regelbundet har hela kroppen arbetat och byggts upp. Enkelt och lätt - eller ja, utan att jag riktigt har tänkt på det i alla fall. I lördags var jag extremt stilla men igår stod jag i köket hela eftermiddagen och kvällen. Jag lagade mat för veckan och bakade. Det fick bli helgens träning (fysiska aktivitet).


Idag, trots lite med sömn, lossnade äntligen en liten blockad jag har haft i huvudet när det gäller redovisningen. Jag har tittat i boken och försökt att läsa, försökt att förstå, försökt att göra uppgifter. Det har inte gått. Nu så... nu är jag äntligen på väg framåt! I alla fall just nu. Löpande bokföring kanske inte det som är svårast i ämnet. Att skriva de olika rapporterna är nog det som jag har kämpat mest med. Jag kan inte förstå och se alla samband. Lyckligtvis behöver vi arbeta med det löpande så förhoppningsvis har jag det klart för mig lagom till tentan. Vi kan ju hoppas i alla fall!

När vi ändå pratar tenta och kurser. Marknadsföring och organisation, första delkursen, avklarades med ett Godkänt i betyg. Inga stora marginaler, men godkänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela