UnitedTears

Honey, I'm hoome!

Publicerad 2017-01-16 08:17:52 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Efter ett långt uppehåll ska vi se om det är dags att komma tillbaka. Resebloggen fick ta fokus det senaste halvåret och efter att resorna nådde sitt slut var det skönt med lite paus. Bara få vara, yoga, umgås med vänner, laga mat och glo på serier. Ta de sista veckorna med ro. Idag börjar dock verkligheten igen. Det är första dagen på nya kursen. Dags att, efter nio månaders uppehåll, återigen sätta sig i skolbänken. Det ska bli oerhört roligt, men jag är också väldigt nervös. Kommer jag att orka plugga den här gången? Tänk om det blir för mycket. Tänk om jag blir för stressad igen. Tänk om ditten, tänk om datten. Ja, TÄNK OM helt enkelt. För jag KOMMER att klara detta. Det KOMMER att bli jätteroligt och det KOMMER att vara givande. Företagsekonomin har jag trots allt längtat efter länge nu. Marknadsföring längre än så. Med andra ord har uppehållet och de sista avkopplande veckorna bara hjälpt mig att bli redo för sluttampen av studierna. Tre terminer kvar, sedan är jag klar. Och nu, när yogan är avklarad, meditationen genomförd, väskan packad, pepptalk till mig själv färsigt och frukost uppäten, då återstår bara att dricka upp teet. Sedan bär det av mot universitetet. Verkligheten, here I come!


Bara för att ha en bild: häromdagen satte jag mig för att måla. Det hela slutade med att jag kollade videor på målartips och började testa, leka lite med pastellkritorna. Förvånansvärt tillfredsställande att bara leka med teknik. Någonstans ska en ju börja för att kunna utvecklas och bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela