UnitedTears

Åhus i (halvdana) bilder

Publicerad 2017-07-20 18:09:03 i Allmänt, Jag älskar att springa,

Första dagen, första turen till att se havet.
Det dröjde väl ungefär packa ur bilen och gå upp. Vi gick för att säga hej till släkten och sedan gick Maja, mamma och jag ut för att springa på stranden. Hejhej kramp i vader och hejsanhej till lätta steg! Om en ändå hade kunnat springa barfota i stranden jämt.
 
 
 
 
 
Dag två, yoga på stranden.
Det var minsann inte lätt! Händer och fötter gled åt alla håll. Underlaget är givetvis ojämnt och downward facing dog blev nyllet i backen. Inte lätt, inte lätt, men så skönt och roligt ändå. Jag älskar min yogautrustning. Istället för att släpa en matta på tåget tog jag handduken och den har fungerat bra. Jag har gjort yoga tre, fyra gånger under de här dagarna utan problem. Halsbandet tar jag också alltid med mig. Mina mala beads. Yogahalsband. Energipärlor. Fin gåva.
 
 
 
Vi åkte sedan en tur in till stan och fick den alltid så efterlängtade, klassiska Åhusglassen (eller ja, Ottos glass som den numera heter). Den är fantastiskt god, ofantligt stor och inte snäll mot en laktosintolerant mage. Ajaj, men mums mums! Nu har jag ätit den och behöver inte det på ett bra tag igen. Tyvärr har de hitintills inte gjort den laktosfri. Eller tyvärr, kanske är det bra.
 
 
Hemåt, yoga igen. Sedan iväg till Rökeriet för farmors födelsedagsmiddag. 12/15 personer var på plats. Smarrigt och trevligt. Även dag två tog vi oss varsin löptur, mamma och jag. Jag har länge sagt att jag tycker att det är roligt med matte. Däremot har jag aldrig påstått att jag är bra på det. I mitt huvud blir 4,5 + 4,5 = 7. När det var dags att vända kom jag på att nej, se det blir det ju inte. Det blir ju 9. Attans, två kilometer extra att springa! Nåväl, ska jag ändå upp i 9 kan jag lika gärna ta milen. Sagt och gjort. Milen blev det (mer eller mindre lätt) och det avslutades med ett snabbt, uppfriskande dopp i havet. Fötterna höll på att frysa och trilla av men jag har badat i havet!
 
Nu är bilderna ganska dåliga, men den här delen av skogen var fantastisk. Längre fram var den tätare, lite fuktig och fåglarna kvittrade. Min hjärna tog mig genast till min älskade regnskog. Ljuvligt.
 
Dag tre
Vi började dagen med en morgonpromenad, följt av en tur till Forsakar. Det är ett naturreservat med ett vattenfall beläget ungefär tjugo minuter från Åhus. Det var en riktigt fin promenad. Den sortens som helst inte ska ta slut eftersom en vill njuta mer av naturen. Det är helt klart en plats värd att besöka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En sista solnedgång över havet innan vi skulle åka hemåt. Färden började redan klockan sju morgonen därefter. Diset låg tungt och en såg precis vattnet. Det var inte värt att fota med en mobilkamera. Därför blir ovan bild "hej då för den här gången".
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela